Pokyny pro nástup žáků do školy a domova mládeže
Pokyny pro nástup žáků do školy a domova mládeže
Vážení rodiče,
přijetím ke studiu se Váš syn/Vaše dcera stává žákem/žákyní l. ročníku na naší Lesnické škole v Písku. Vítáme ho/ji tímto do společenství žáků, studentů, učitelů i ostatních pracovníků školy a přejeme ve studiu hodně úspěchů.
Následujících několik stránek Vám přináší informace a doporučení důležité pro hladký a bezproblémový nástup do školy:
1. Žáci, kteří nebudou ubytováni na domově mládeže, se v pondělí 1. září 2025 dostaví v 8.00 hod. do tříd prvních ročníků (v přízemí školní budovy – seznamy budou vyvěšené na třídách). Na slavnostní zahájení školního roku od 9.00 hod. v arboretu naší školy tímto srdečně zveme i rodinné příslušníky a přátele žáků.
2. Pokud žák nebude denně dojíždět do školy z místa trvalého bydliště, vyplňte a zašlete nám obratem přiloženou přihlášku do domova mládeže – všem zájemcům jsme schopni vyhovět.
3. Nástup na domov mládeže bude probíhat v neděli 31. srpna 2025 od 15.00 do 17.00 hod. Žáci se ohlásí na vrátnici domova mládeže (vchod do nové budovy proti vstupní bráně pro pěší z Burketovy ulice), kde přítomní vychovatelé podají potřebné první informace a ubytují je. Od 17.00 hod. budou mít žáci ubytovaní na domově mládeže úvodní informativní schůzku se svým kmenovým vychovatelem a vedením školy.
Při nástupu si žáci s sebou přivezou:
a/ občanský průkaz, průkazku zdravotního pojištění a fotografii do žákovské průkazky (rozměr jako na občanský průkaz)
b/ potřeby pro pobyt v domově mládeže - domácí oděv a obuv, pyžamo, osobní prádlo, cvičební obuv, slušné oblečení pro všední dny (vyučování ve třídách), vhodné oblečení pro kulturní a slavnostní příležitosti, 2 ks visacích zámků (k uzamykání skříněk s pracovním oděvem a obuví), min. 3 ramínka na šaty, krabici na potraviny (hliník, plast), dostatečnou zásobu toaletního papíru (prosíme průběžně doplňovat!)
V této souvislosti připomínáme, že zahájení školního roku 2025/26 dne 1. září má slavnostní charakter, doporučujeme Vám, aby syn/dcera měl/měla vhodný oblek již s sebou při nástupu!
c/ 1 - Platné pro obor Lesnictví
Pro praktické vyučování v terénu - pevné kožené šněrovací boty, vysoké gumové boty, pracovní oděv, plášť do deště, kožené pracovní rukavice, pokrývka hlavy.
c/ 2 - Platné pro obor Lesní mechanizátor
Ochranný pracovní oděv a obuv Váš syn dostane ve škole bezplatně – vyplňte, prosím, v přiložené návratce a zašlete nám obratem informaci o jeho konfekčních mírách.
Nevozte s sebou vlastní lůžkoviny ani elektrické tepelné spotřebiče (vařiče, ohřívače apod.) a televizory, jejichž užívání není v žákovském domově dovoleno! Používání notebooků je povoleno na vlastní nebezpečí z důvodu odcizení (notebooky starší 1 roku musí mít elektrorevizi, u novějších přístrojů žáci předloží daňový doklad o prodeji či záruční list). Nevozte s sebou zbytečně cenné věci. Peněžní částky vyšší než 500,-Kč lze po příjezdu doporučujeme uložit u vychovatele do trezoru na recepci domova mládeže, který je podle potřeby kdykoliv vydá.
4. Žáci odjíždí k rodičům v pátek po obědě (výuka v pátek končí nejpozději v 11.35 hod.), do domova mládeže mohou přijíždět v neděli od 16.00 hod. do 21.00 hod. (pozdější příjezd může povolit výjimečně vedoucí vychovatel na základě řádně zdůvodněné písemné žádosti rodičů). Žáci mohou samozřejmě přijíždět také až v pondělí ráno, pokud se dostanou do školy nejpozději v 7.45 hodin. Berte na vědomí, že na praktická cvičení a odborné praxe v terénu žáci odjíždí již v 7.00 hodin.
5. Žáci ubytovaní v domově mládeže se zde mohou stravovat celodenně, denně dojíždějící žáci mohou odebírat pouze obědy. Poplatek za ubytování je 1300,- Kč. Ceny stravného činí: snídaně + přesnídávka – 33,- Kč, oběd - 45,-Kč, večeře + svačina – 42,- Kč, druhá večeře – 18,- Kč. Pokud žák trpí alergií na určitý druh potravin, je nutné toto napsat na přihlášku ke stravování, popř. se domluvit s vedoucí školní jídelny na určité úpravě stravování.
K 18. 9. 2025 si vyinkasujeme jednorázovou zálohu na celodenní stravování a ubytování, tj. 4 500,- Kč (žáci ubytovaní v domově mládeže) nebo 1 100,- Kč (žáci dojíždějící denně). Tato záloha Vám bude vrácena po ukončení studia Vašeho syna/dcery.
Poplatek za stravování a ubytování v žákovském domově se platí bezhotovostně z Vašeho bankovního účtu. Prosíme Vás proto, abyste udělili „povolení k inkasu“ úhrady stravného naší školou na č. ú. 108659376/0300 (ČSOB). To bude prováděno jedenkrát za měsíc (tj. následujícího měsíce k 18. dni), vždy podle skutečného stravování žáka v daném měsíci. Prosíme, abyste zabezpečili dostatečnou výši peněžních prostředků na Vašem účtu!
Při udělení „povolení k inkasu“ bude Vaše banka od Vás požadovat stanovení limitu (tj. nejvyšší částky, kterou budeme oprávněni z Vašeho účtu inkasovat) a sdělení čísla našeho účtu. Stanovte si, limit inkasa v následující výši:
- žák ubytovaný a celodenně stravovaný v žákovském domově školy 5000,- Kč,
- žák dojíždějící denně do školy z místa trvalého bydliště (pouze obědvající) 1200,- Kč.
Záznam z elektronického bankovnictví (povolení k inkasu) nebo jinou formu potvrzení o povolení k inkasu odešlete do 6. 6. 2025 na #lespi%z%lespi.cz. Pokud se liší jméno majitele účtu od jména žáka, je nutné toto sdělit na záznamu z elektronického bankovnictví (povolení k inkasu).
6. Škola vydává školní průkaz ISIC, který je identifikačním dokladem potvrzujícím studium na naší škole, a to s mezinárodní platností. Průkaz ISIC funguje jako čipová karta do jídelny. Prvotní pořízení průkazu stojí 350,- Kč, které si strhneme inkasem k 18. 8. 2025.
Do 6. 6. 2025 je nutné poslat fotografii žáka na e-mail: #koubkova%z%lespi.cz. Doporučujeme žáka portrétově vyfotografovat na digitální fotoaparát nebo na mobil před světlou zdí, bez pokrývky hlavy, stejně jako na občanský průkaz. Dále je nutné vyplněnou a podepsanou žádost o průkaz ISIC odeslat spolu s ostatními přílohami.
Hotový průkaz bude žákům vydán ve škole dne 31.8. 2025 (popřípadě 1. 9. 2025).
7. Jídla ve školní jídelně se vydávají na školní průkaz ISIC. Při ztrátě průkazu hradí žák 100,- Kč na vydání duplikátu karty v informačním středisku školy. Odhlásí-li se žák ze stravování, musí odhlášení provést do 9.00 hodin den předem, jinak Vám bude strava účtována bez dotace. (Tj. za plnou cenu dle ceníku pro „cizí“ strávníky. Na dotovanou stravu má žák právo, pokud je přítomen ve škole a první den neplánované nepřítomnosti.) Pokud žák onemocní, musíte tuto skutečnost neprodleně telefonicky nebo e-mailem oznámit buď třídnímu učiteli, nebo na domov mládeže, popř. na sekretariát školy a odhlásit stravu na těchto kontaktech - 382 506 199, popř. e-mailem na: #reichlova%z%lespi.cz
8. V pondělí 1. září 2025 ve 13. 00 hod. budou mít žáci možnost objednat si lesnickou uniformu za cca 6800,- Kč (pánské sako + kalhoty), 5000,- Kč (dámské sako + sukně). Uniformy jsou šité na míru a firma (Margita Púchov) přijede žáky změřit ve výše uvedeném čase. Pořízení uniformy je věc dobrovolná.
9. Pokud je žák ze zdravotních důvodů dočasně osvobozen/a lékařem z některé činnosti (tělesná výchova, praxe) nebo trpí alergií či užívá pravidelně léky, je nutné toto oznámit třídnímu učiteli a případně vychovateli (pokud je ubytován na domově mládeže). Pokud má žák potvrzení z pedagogicko- psychologické poradny o vývojových poruchách učení (dyslexie atd.) a měl při výuce uzpůsobené podmínky (podpůrná opatření…), předejte toto aktuální potvrzení do sekretariátu školy. V případě konce platnosti zprávy z pedagogicko-psychologické poradny se v předstihu objednejte na nové vyšetření, pokud budete mít zájem o uzpůsobení podmínek i u nás ve škole.
10. Upozorňujeme, že žáci jsou pojištěni pouze zákonným pojištěním žáků na úraz nebo zcizení věcí. Z této pojistky se ale v žádném případě nehradí škody, které žák způsobí škole nebo někomu jinému. Doporučujeme Vám proto zvážit možnost připojistit se soukromě.
11. Se školou spolupracuje Nadační fond lesnické školy Písek, který podporuje vzdělávací aktivity školy, zejména podporou zahraničních exkurzí a praxí. Je zvykem, že rodiče žáků do tohoto fondu přispívají částkou 150,-Kč ročně (které samozřejmě nejsou jedinými příjmy fondu). Věříme, že i Vy tuto částku při nástupu syna/dcery do školy darujete fondu prostřednictvím třídního učitele.
12. Školní rok 2025/26 skončí 30. června 2025. Rodinné dovolené plánujte na období prázdnin, žáci budou z výuky uvolňováni pouze ve výjimečných případech.
13. Učebnice potřebné v 1. ročníku se budou řešit během měsíce září s příslušnými vyučujícími. Pokud žádáte zapůjčení učebnic zdarma vzhledem k sociálním poměrům rodiny, prosíme o potvrzení příjmu obou rodičů.
14. Důležité:
Vzhledem ke znění §8 vyhlášky č.79/2013 Sb. musí žáci konající praktické vyučování ve vyšší kategorii než první podle zákona o ochraně veřejného zdraví absolvovat zdravotní prohlídku u lékaře poskytujícího pracovně lékařské služby zaměstnavateli, u kterého žák praktické vyučování provádí.
K této prohlídce žák musí přinést výpis ze zdravotní dokumentace od svého registrujícího lékaře. Žádáme Vás, abyste tento výpis zajistili (k 1. září 2025 nesmí být výpis starší než tři měsíce) a žáci ho odevzdají při nástupu do školy třídnímu učiteli. Škola pak následně zajistí zdravotní prohlídky.
15. Přílohou pokynů jsou:
● přihláška k ubytování na DM
● přihláška ke stravování v ŠJ
● návratka - pracovní oděv (platná pouze pro obor Lesní mechanizátor)
● návratka - souhlas testování
● informovaný souhlas se zpracováním osobních údajů (GDPR)
● přihláška ISIC
Přílohy jsou v elektronické podobě na stránkách školy www.lespi.cz – záložka rodiče. Věnujte prosím pozornost jejich vyplnění. Uvedené přihlášky, návratky a souhlasy odešlete nejpozději do pátku 6. 6. 2025 na mailovou adresu #lespi%z%lespi.cz
PhDr. Michal Grus
ředitel školy